-->
recentاخبار

آخر الأخبار

recentاخبار
recentاخبار
جاري التحميل ...
recentاخبار

فيديو أم الشهيد أسلام مسعود تقول للرئيس مرسي لا تتراجع عن قراراتك وان تراجعت يبقا ضيعت دمه

فيديو أم الشهيد أسلام تقول للرئيس مرسي لا تتراجع عن قراراتك ولا تتراجع عنها
أم الشهيد إسلام مسعود : يا د. مرسي لا تتراجع نحن معك ...

من كلام أم الشهيد إسلام مسعود لقناة الجزيرة مباشر مصر :
- المذيع : ما رأيك فيمن يحمّل د. مرسي دم الشهداء ؟
- أم إسلام : أقول لك يا دكتور مرسي ابني كان يؤيدك و أنا أؤيدك في قراراتك ...و أنا أريد حق ابني ... و أنت قلت أنك سترجع حق الشهداء ... و لو تنازلت عما قلته من قرارات ستكون تنازلت عن حق ابني .... و لو تراجعت ستكون تراجعت عن حق إسلام و حق الشهداء ... لا تتراجع نحن معك ... لا أريد حق ابني فقط .. بل حق كل الشهداء في التحرير و بور سعيد


والدة الشهيد ( بإذن الله ) إسلام منذ قليل على الجزيرة مباشر مصر :-

- حسبي الله ونعم الوكيل فى اللى بيحرضو العيال دي وبيخلوهم يعملو كدة حرام عليكو دول مسلمين زيكو ، وحسبي الله فى القنوات وكل صحفي وصحفيه بيحرضو الناس ربنا يقفلكو القنوات دي ، ربنا يوريني يوم كل واحد حرض على ابني حسبي الله ونعم الوكيل يارب اقبلها مني يارب

- اسلام اصغر واحد عندي ويوم استشهاده دخل طبخلي وروق لي البيت وقالي يا ماما هنز

ل اشوف اصحابي عند الحزب ، قولتله بلاش يا اسلام ، قالي يا ماما ساعة واحدة وراجع بس ، كان نفسه يموت شهيد ودايما كان يقولي ياماما انا نفسي اموت شهيد اقوله متحرقش قلبي عليك يا اسلام يقولي يا ماما انتى تطولي تبقى ام شهيد

- وتخاطب ابنها قائله : جنازتك يا اسلام كانت كبيرة اوي متخيلتش عمري ان امشي فى جنازتك وتبقى كدة ملحقتكش يا ابني من الزحمة ومن الناس اللى طلعت وراك كنت فى الاخر ومش قادرة امشي وملحقتكش يا ابني وانا بؤيدك يا دكتور مرسي فى الاعلان اللى انت قولت عليه علشان اسلام كان بيحبك وكان بيؤيدك ودمه فى رقبتك ومش ابني بس اللى مات فى بورسعيد واللى مات فى محمد محمود وكل الشهدا اللى ماتو انا قلبي محروق عليهم

عن الكاتب

Hawk

التعليقات



جميع الحقوق محفوظة

ميكسات عربية